Mk1 Cooper 998 i "Almond Green" og "Old English White"
I værkstedet har vi haft besøg af denne unikke Cooper 998 MK1, bilen har sin oprindelige farve kombination med almond green og old english white tag. Den har stadig den originale Cooper motor i som den er leveret med fra fabrikken i 60´erne. Selvom den fine mk1 Mini er i rigtig pæn kosmetisk, havde bilen lidt problemer, bl.a. gik motoren ujævnt og der var slør i styrtøj og undervogn. Så ejeren kom til os med ønsket om at få en ”i orden og velkørende bil” retur.
I værkstedet har vi haft besøg af denne unikke Cooper 998 MK1, bilen har sin oprindelige farve kombination med almond green og old english white tag. Den har stadig den originale Cooper motor i som den er leveret med fra fabrikken i 60´erne. Selvom den fine mk1 Mini er i rigtig pæn kosmetisk, havde bilen lidt problemer, bl.a. gik motoren ujævnt og der var slør i styrtøj og undervogn. Så ejeren kom til os med ønsket om at få en ”i orden og velkørende bil” retur.
Efter en gennemgang af bilen var listen over nødvendige reparationer blevet markant længere end først antaget. Men gennem en grundig indsats er vi kommet rigtig godt i mål med opgaven som i hovedtræk endte med at bestå af:
- Montering af nyt RC40 udstødningssystem med special lavet overgang til den originale 3 i 1 udstødningsmanifold
- Olieservice + filter
- Montering af elektronisk tændingssystem og tændspole
- Revnet topstykke = udskiftning til total renoveret 12G295 Cooper 998 topstykke
- Udskiftning af bagerste svingarme inklusiv friske aksler og bøsninger
- Nye ankerplader, bremseslanger & håndbremsekabel bag
- Alle hjullejer udskiftet
- Hjulcylindere bag skiftet
- Ny tandstang monteret
- Skiftet bærekugler for + diverse undervogns bøsninger og manchetter
- Montering af friske trækaksel led
- Dobbelt HS2 karburatorer er renoveret og justeret
Bilen kører nu RIGTIG godt i både motor / undervogn.